Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 februari 2011

Stilla dagar i Mixing Part

Stilla dagar i Mixing Part av Erlend Loe berättar om dramaturg Telemanns semester med familjen i södra Bayern. Han har en platonisk förälskelse med tv-kocken Nigella och frun Nina knullar en tysk, hon är allergisk mot maken. Barnen får klara sej bäst de kan medans pappa skriver teater. Loe använder namn och personer från verkliga livet, han skriver med speciell norsk humor.

5 kommentarer:

Fru E sa...

Visst var Mixing part rolig? Min första vuxna Loe och jag hoppas att det blir fler framöver. Har du läst Doppler?

Hannele sa...

Fru E, jag gillar Loes humor, jag har bara läst Expedition L, de andra väntar..

Bohusläningens Bokblogg sa...

Jag har bara läst hans Naiv. Super, den gillade jag!

//Anna

Sauerkraut sa...

Jag har hört talas mycket om Loes böcker. Själv har jag inte läst nånting...

Hannele på Hisingen sa...

Anna, visst har Loe kul humor :)

Sauerkraut, Loe är lite speciell..