Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 mars 2011

Mina resor med Diana

Hur klarar man sej utan en närvarande pappa, det är temat som återkommer ofta i Mina resor med Diana av Cecilia Hagen. Boken får plats i min handväska och har varit trevlig att läsa. Mycket kungligt nu, även på bio.

10 kommentarer:

Evalinn sa...

Jag läser alltid bäst när jag reser. Perfekt då med en bok om resande!

Hanneles bokparadis sa...

Evalinn, lätta böcker passar bra då :)

Monika Häägg sa...

Bra med lätta böcker. Bra med läsande på resan!

Hannele på Hisingen sa...

Monika Häägg, lätta böcker i flera bemärkelser är bra att ha ibland..

...med näsan i en bok... sa...

Vilken fin bild!

Hanneles bokparadis sa...

...med näsan i en bok... hon är så stolt och glad över sin nya klocka.

Marie//Tekla Maräng sa...

Härlig bok.
Så fint omslag det var på en hon djävuls liv och lustar, synd att den inte såg ut så när jag köpte den för längesedan.
Ha det gott:O)

Hannele på Hisingen sa...

Marie, visst är det roligt med fina omslag,
ha en bra läsdag.

EvaB sa...

Jag tyckte om den boken. Du har säkert rätt i att det är en bra resebok, men av någon anledning tar jag alltid med mig tunga böcker på resor...

Hanneles bokparadis sa...

Eva B, på resor plockar jag fram lätta pocket :)