Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 juni 2011

Av misstag

Fick med mej Kafkas Prag : Ein Reiselesebuch av Klaus Wagenbach från loppis och märkte inte att den var på tyska. Lite förstår jag och massa fina foton och kartor. Ifall jag inte reser till Prag, så har jag mycket glädje av boken ändå.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Se det som en prövning för att öva upp tyskakunskaperna. För övrigt skrev Kafka endast på tyska eftersom det var hans modersmål. Han var tyskspråkig jude, men det visste du väl redan, :-)

Hannele på Hisingen sa...

Christian Schickhardt, jo, Kafka skrev tydligen på Prag-tyska och han var väldigt stolt över det.