Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 oktober 2011

Änglarnas svar av Einhorn

Änglarnas svar av Stefan Einhorn beskriver en kamp mellan människans ondska och godhet, framställt i långa dialoger och brev, många pusselbitar innan det blir en hel bild mot slutet. En bok som berör. Människan har ett val mellan ont och gott. Inte ens änglarna kunde alltid enas.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Kul att du verkar gilla den! Jag lyssnar på den som ljudbok just nu och jag gillar det hittills.

Hannele på Hisingen sa...

Linnea, en bok som väcker mycket tankar.