Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 mars 2012

Jantelagen

Bara för att man är offentlig person, får vi säga vad som helst om dem? Tycker gemene svensk att det är ok med mobbning? Sitter folk med sina barn i tv-soffan och säger vad som helst om offentliga personer? Fotbollsspelare, artister, politiker?

3 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Nä usch och fy! Är inget fan av Ranelid men han har samma rätt som alla andra att vara sig själv och uttrycka sig som han vill! Dessutom är det något befriande med en människa som bara vägrar att inordna sig

Metronyx sa...

Nej, ingen människa borde få bli förlöjligad. Inte Doktor Alban, Kissie eller Ranelid. Jag känner mig allt mer trött på hur internet används till att skriva elaka kommentarer och mest irriterad blir jag på media. Journalister som beter sig som normgivare i en allt ytligare värld : (

Hannele på Hisingen sa...

Anna, det är så dåligt beteende av vuxna, visst är det kul med människor som är annorlunda och vågar vara sig själva.

Metronyx, det är så dumt, vi är dessutom förebilder för våra barn...