Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 juni 2012

Färgsorterat à la 1940

Har man råd kan man binda sina böcker blått.

4 kommentarer:

violen sa...

Oj så fint, så härligt, så klassiskt, så....barndomsaktigt. När jag läste böcker hemma blev jag inte förvillad eller förledd av glassiga omslag, nej här är det innehållet och ingenting annat!

Hannele på Hisingen sa...

Violen, visst är det vilsamt, men jag gillar även vackra omslag.

Ylva sa...

Det ser snyggt ut, men jag har inte heller några problem med omslag i olika färger. Om man vill ha röda ryggar kan man samla på Wahlgrens gamla flickböcker (och pojkböcker om man gillar grönt).

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, själv kan jag inte färgsortera, men kul att se när andra gör det.