Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 juli 2012

Kylskåpsrensning

Egentligen behöver jag ingen bok, jag tar vad jag hittar i kylen och frysen, men Smoothies och andra drinkar av Elsa Petersen-Schepelern har lite roliga tips: indisk lassi av yoghurt, asiatiska smaker, kaffe-smoothie, ingefärs-shake med mera. Jordgubbslikör har jag inte hemma och sällan färska aprikoser. Kaffe frappé är iskaffe, det visste jag inte. Champagne i tropisk fruktdryck är mer än en vanlig kylskåpsrensning. Var hittar man rosenvatten, chokladsirap och sirapsinlagda ingefärsstjälkar?

2 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Åh, iskaffe ,det är grejer det:)

Hannele på Hisingen sa...

Anne, inte riktigt min favorit,
men här var det med glass i :)