Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 augusti 2012

Bokhylla utan böcker

Har man bokhylla utan böcker, är man white trash, hör Tendens P1.
Jag har aldrig gillat när man kategoriserar människor. Eller böcker.

14 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag lyssnade också. det är inte trevligt med sådana beteckningar. vem är det som tar sig rätten att etiketteraandra männiksor?

Hannele på Hisingen sa...

Mrs C, det är tydligen vanligt i bloggvärlden... Därför gjorde hon radioprogram.

Znogge sa...

Det kan jag hålla med om. Saker är sällan antingen eller. Men i ärlighetens namn så tycker jag att bokhyllor ska fyllas med böcker. Tycker någon annorlunda så är det självklart upp till dem.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, var ska man då ha sina prydnadssaker...?

Boktjuven Ingerun sa...

Ajaj jag som trodde det var en säljannons. En bokhylla utan böcker behöver jag nämligen köpa. Ska iofs bara komma på var jag skall ställa den. :)

Helt onödigt med begrepp som White trash osv!

Västanvind sa...

Jag har både och.. Blandar böcker , filmer och prydnadssaker.
Tycker det blir luftigare då och inte så kompakt som med bara böcker.
Men det är ju en smaksak.
Eivor

Ela sa...

White Trash är ett riktigt fult uttryck, tycker sämre och sämre om det.

Hanneles bokparadis sa...

Boktjuven Ingerun, jag köper lite smalare bokhyllor :)

Eivor, det ser trevligt ut att blanda.

Ela, håller med dej helt!

Stina Wahlén sa...

Hej!

Jag jobbar för Kult pr, och ser mig om efter bra bokbloggare som kan tänkas vilja ha recensionsutskick från de förlag som vi jobbar med (Lind & Co, Leopard, Massolit etc). Jag har hittat din blogg, och om du är intresserad av utskick vill jag att du skickar följande information till mig:

Kontaktperson (för- och efternamn)
E-postadress
Telefonnummer (om det finns – inte nödvändigt)
Fysisk adress/Postadress

Med vänlig hälsning
Stina Wahlén
______________________________________________


Stina Wahlén
Kult pr
Kammakargatan 48
SE-111 60 STOCKHOLM
stina.wahlen@kultpr.se
+46 73 054 88 61

Hanneles bokparadis sa...

Stina, det kan vara kul!

Znogge sa...

De kan också få stå i hyllan men jag tycker att böckerna kan få ta störst plats!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, vi bokälskare tycker nog så :)

Metronyx sa...

Hannele, radio idag är mest folks åsikter och inre tankar...det blir inte alltid så bra. Men som vanligt,när man säger något o andra säger man samtidigt något om sig själv. Du vet..."Let them eat cake" ; P

Hanneles bokparadis sa...

Metronyx, sant, tydligen finns det såna listor i bloggar... vems?? Jag tyckte detta var väldigt provocerande och dumt. Människor som läser sina böcker i bokhyllan, säger väl inte sånt...