Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 augusti 2012

En liten miss

Anne Wilsons kokböcker är toppen när man längtar till England, synd att översättaren inte har kvar originalnamnen på rätterna. Svårt att förstå, vilka maträtter som avses.English bread pudding: Vispa ihop ägg, gräddmjölk, farin- och vaniljsocker. Häll blandingen över brödet och russinen och låt stå 10 minuter. Strö över kanel + farinsocker, täck med aluminiumfolie och grädda 20 min i 175°C. Ta bort folien och grädda 20 min tills puddingen stannat. Servera till te med grädde och frukt.

7 kommentarer:

Maria sa...

Kiitos
nam

Ingerun sa...

Bread and butter pudding är min favvis-efterrätt. Tror det är mer smör i den än i detta recept.

Hanneles bokparadis sa...

Maria, joo, tuo on ihanaa!

Ingerun, jag älskar engelska efterrätter :)

Znogge sa...

Ovanligt dumt att översätta rätternas namn.

...med näsan i en bok... sa...

Har aldrig varit i England, alltid önskat att resa dit, men den engelska maten...Är den verkligen god?

Mrs Calloway sa...

en dundermiss! tror inte att jag ätit
bread and butter pudding någon gång. men det är ju inte för sent!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, verkligen, för man vill verkligen hitta maträtterna...

Anne, jag älskar engelsk mat!

Mrs C, men den kan vara svår att hitta i böckerna, bara gissa.