Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 september 2012

Vetgirigt

Jag säger inte bara "blomma" när jag visar växter för barnbarnet utan säger det rätta namnet på olika växter. Nu fick jag ge Flora till dottern så att hon kan svara på alla hennes frågor.

5 kommentarer:

Boktjuven Ingerun sa...

Jag har nyligen införskaffat en flora, för jag märkte att jag har glömt så många blommors namn. Det är roligare att veta vad de heter!

Boktjuven Ingerun sa...

Jag har nyligen införskaffat en flora, för jag märkte att jag har glömt så många blommors namn. Det är roligare att veta vad de heter!

Hanneles bokparadis sa...

Boktjuven Ingerun, verkligen! Och om man inte använder namn, så glömmer man...

Mrs Calloway sa...

klart att barnbarnet ska ha de rätta blomnamnen, Hannele! jag ska göra som du. har till och med dammat av min gamla växtpress även om den får anstå en tid...

Hannele på Hisingen sa...

Mrs C, bra, hon var bara drygt 1 år när hon pekade på krokus :)