Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 december 2012

Ernst + fest = SANT

Blev nyfiken på nya Hemma med Ernst, artiklarna skrivna av olika experter; mat, kryddor, blommor, plantering, origami, inredning. Trevligt om Ellen Keys Strand. "Du är omodern om du inte inreder med gamla möbler", menar Karin Laserow sympatiskt.

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

den har jag inte sett, Hannele. men själva Ernst har ju suttit klistrad i (eller på)TV-rutan i flera veckor. alittle bit too much...typ

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag har missat honom på tv...

Mrs Calloway sa...

dessutom lagade han mat i radio i Meny igår, Hannele. en äppelpaj med rödbeta, ingefära och sesamfrön. lät lite spännande, faktiskt

Hannele på Hisingen sa...

Mrs Calloway, låter jättegott,
jag har lagat paj på rödbetor en gång.

Znogge sa...

Skönt för då är jag inte helt ute ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, gamla möbler har själ...