Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 februari 2013

Anonyma skoälskare

Anonyma skoälskares klubb av Beth Harbison berättar om några kvinnor, som varken är lyckliga eller nöjda med sina liv och deras passion är snygga dyra skor.
En kort stund trodde jag att boken berättade om mej, men jag spelar nog i en annan division. På tisdagskvällarna byter de märkesskor med varandra. Helene, hustru till en politiker som klippt hennes kreditkort, Sandra som arbetar hemma och knappt vågar gå ut, Lorna vars ekonomi har kraschat, och kan knappt betala elräkningen. Jocelyn, som vill komma bort från sitt trista jobb. Askungen slipper slita, det gäller bara att se prinsen. När kvinnor kommer ihop, växer de.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Ytterligare ett intressant boktips här :-)

Tack för det!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en trevlig feel-good-book.

Leena Lumi sa...

Hannele, hauskat kirjat eivät oikein mun juttu, mutta kenkähullu olen. Kerran mukana oli yli 20 paria, kun ajoimme Salzburgiin...ja kohta taas sinne ja paljon kenkiä mukana;-)

Hannele på Hisingen sa...

Leena Lumi, ei pelkästään hauskaa, paljon elämän vakavuutta. Noin monta paria minulla ei koskaan mukana matkoilla...