Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 juni 2013

Nu är de gifta

Det finns fin topiary vid Drottningholms slott. Bra att de kungliga har gift sig, sambolagen har lurat många, borde avskaffas. Brudparet hade önskat sig pengar till välgörenhet med barn, istället för presenter, hoppas det blev så. Över 400 gäster och drygt 300 journalister, nu kanske även amerikanare vet att Switzerland och Sweden inte är samma land.

4 kommentarer:

Linnea sa...

Jag såg vigseln medan jag satt på tåget på väg hem till Umeå. Riktigt fin ceremoni och vackra kläder. :)

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, alltid fint med kärlek! ♥

Metronyx sa...

Ha,ha, min man som vet att jag inte är rojalist skakade på huvudet när jag sprang för att hinna se Madde skrida in och gifta sig. Som jag sa till honom, "bröllop är bröllop" dvs alltid trevligt : D Mycket sympatiskt att de önskade gåvor till välgörenhet. Jag är ju lättrörd så jag uppskattade vigseln iaf : )

Hanneles bokparadis sa...

Metronyx, det var mycket trevlig vigsel :)