Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 oktober 2013

Min personliga antikvarist

Personlig tränare och personlig bilmekaniker har jag också.
Min favoritantikvariat Faust bjöd på gott öl och några böcker hittade jag också.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

En gång bodde jag i Göteborg och brukade gå antikvariatsrundor på lördagarna. Det är ganska längesedan nu men ditt inlägg väckte många nostalgiska minnen och jag avundas dig som har tillgång till alla de fina antikvariaten... (Faust ser ju jättemysigt ut!)

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, jo, jag är bortskämd med många bra antikvariat och loppis. Faust är väldigt personlig och välsorterad, alldeles vid Götaplatsen.

znogge sa...

Personlig bilmekaniker är verkligen inte fel :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte fel med personlig frisör heller :)
Bäst med en antikvarist som vet vad jag gillar!