Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 september 2014

Jag ringer mina bröder i SVT

Sjukt roligt att se Kulturhusets uppsättning med regi av Farnaz Arbabi:
Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri visas nu på SVT2. Boken har en speciell rytm när han berättar om alla kusiner för vilka man alltid ställer upp. Speciellt om man är äldst. Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called "present", och andra töntiga saker fick han höra. Och det gick bra trots IG i skolan, han försöker leva och bete sig maximalt normalt. Men han svarar inte när Shavi ringer, han som fick alla att må bra. Vännerna kallas efter grundämnen. Den lilla klisterlappen på äpplet hittar sin papperskorg efter ett par kvarter. Sirener, poliser. Allt är inte vad det ser ut att vara.

Inga kommentarer: