Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 januari 2015

tyst minut vid liftarna

Maken har åkt skidor i Les Arcs i Frankrike, även vid liftar hade man tyst minut. Jag blir både ledsen och arg att några galningar ska styra hur vi ska få leva och yttra oss.

7 kommentarer:

Musikanta sa...

Fint med sådana manifestationer. Men vad bryr sig terrorister om dessa?
Ingrid

Hannele på Hisingen sa...

Musikanta, avsikten var nog att splittra, nu blir det förhoppningsvis tvärtom ♥

Freja sa...

Ja, det är otäckt!

Anna/notonmusic sa...

Instämmer till fullo Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Freja, otäckt och helt obegripligt!

Anna, hoppas att detta ökar toleransen mot oliktänkande.

znogge sa...

Kan bara hålla med. Fullständigt obegripligt och så skrämmande.

Hannele sa...

Znogge, helt obegripligt vad dessa galningar vill...