Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 februari 2015

Bokhandlaren som slutade bada kl 14:50 i SVT1

Bokhandlaren som slutade bada efter Fritiof Nilsson Piratens (1895-1972) roman om bokhandlaren och ungkarlen Jakob som sent i livet möter kärleken.

7 kommentarer:

znogge sa...

Den har man sett och läst en gång i forntiden!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag har inte hunnit... än

Musikanta sa...

Får se den på TV play. FNP var ju extremt populär på den tiden jag läste i Lund för hundra år sen.
Ingrid

Hannele sa...

Musikanta, visst är den bra fortfarande.

Freja sa...

Ohh, den hade jag velat se, får kolla in på svt play!

Mrs Calloway sa...

det är väl så klart att jag missade den! jag minns den som tragisk

Hanneles bokparadis sa...

Freja, jag hade inte sett den förut.

Mrs Calloway, tragisk är rätt ord.