Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 februari 2015

Outtalat av Sarah Rees Brennan

Outtalat av Sarah Rees Brennan är den första delen i Lynburn Legacy-trilogin. Den 17-åriga Kami bor och går i skolan i en engelsk småstad Sorry-in-the-Vale, hon startar framgångsrikt en skoltidning, hittar ett ställe med döda djur som intresserar lokalpolisen. Hon har en låtsaskompis Jared, som inte bara är en röst, för han lyckas rädda henne. De har stark telepatisk kontakt, magik och kärlek, men föräldrarna vill inte att de träffas eftersom han kommer från Aurimere slott, byborna minns gamla händelser, vem dödar?. Vilka är monster i familjen Lynburns slott? Kanske blir det tydligare i nästa bok.

4 kommentarer:

znogge sa...

Den låter spännande i alla fall och påminner om någon annan bok jag läst. Vad den nu hette...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, boken är bra och spännande, kanske för halvvuxna.

Freja sa...

Låter som nått för mina ungar!

Hannele sa...

Freja, det tror jag!