Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 juli 2015

Sveriges bästa tågstation?

Caféet vid Södertälje Syd säljer även begagnade böcker.
Det fanns verkligen alla möjliga blandade titlar, alla 40 kr.
Inside Mr Enderby (1964) av Anthony Burgess hamnade i mitt bagage.
Fast Enderby är tydligen trilogi, kanske skaffar jag de saknade delarna.

13 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Mina döttrar hade en dröm som barn, att ha kombinerat café och antikvariat. Båda älskar att läsa och fika. Eftersom de lutar åt att bli svårförsörjda kulturarbetare kanske det blir en sanndröm!?

Hannele sa...

Anna, en fin dröm, jag har besökt några caféer med antikvariat, riktigt mysigt... men rik blir man kanske inte.

Decdia sa...

Du får snart öppna ett eget privat bibliotek! :)

Hanneles bokparadis sa...

Decdia, jag har ett referensbibliotek... lånar inte ut längre, man måste läsa på plats :)

znogge sa...

Prisvärt och bra för böcker tål verkligen att läsas av mer än en person!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, eller hur, böcker har sällan bäst-före-datum.

Mrs Calloway sa...

men Hannele, det är en bra idé med böcker som läses på plats! och så servrar du te och scones med sylt och clotted cream och kaffe med äppelkaka.

Hannele sa...

Mrs Calloway, jo men det var ju inget bibliotek... jag fick snabbt köpa min bok och ta med mej till tåget (som saknade servering).

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, aha, du menade mitt bibliotek :)

Inger sa...

Bra med begagnat!

Hanneles bokparadis sa...

Inger, böcker åldras med grace.

Robert W sa...

Vilken trevlig idé!

Hannele sa...

Robert W, nästan värt att åka dit...