Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 september 2015

tack, sonen ♥

Min bärbara dog bara typ efter tio år, förmodligen förlorade jag hundratals bok-bilder från Irland, tråkigt. Sonen tog sej tid att köpa en ny stationär till mej och installera alla program, precis som det var innan. Plus 2 Tbyte extra minne, snyggt osynligt inne i processorn. Underbart att ha en dator som inte dör, utan fungerar som den ska. Så jag borde ha skaffat ny dator tidigare.

8 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

snällt av sonen! hälsa och tacka från mig också...

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ja, här ska bloggas! ♥

znogge sa...

Ibland är det bättre att ligga steget före! Hoppas ni ska trivas med varandra. Även om datorn dör så finns det ibland möjlighet att rädda bilder och annat, men det beror på var åkomman satt. Gäller även om det är hårddisken och om man har tur...

Hannele sa...

Znogge, sonen ska göra ett försök när han är hemma igen, men kanske får jag leva utan Irlands-bilder...

Klimakteriehäxan sa...

Ack ja, den tekniken ... den spelar oss spratt ibland. Och där sitter man och glor tomt ut i rymden. Tills Sonen kommer och förbarmar sig!

Hannele sa...

Klimakteriehäxan, nu är det barnens tur ta hand om oss :)

Anna/notonmusic sa...

Hurra för en ung teknikkunnig generation! Tummen upp för Sonen :-)

Hanneles bokparadis sa...

Anna, det blev snabbare och bättre när han gjorde det!