Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 november 2015

loppisfynd à la Jan Myrdal

När jag var barn, hade jag Meccano och tyckte om att bygga, har lite bitar kvar. Hittade en påse med delar på fotbollsklubbens loppis. Meccanopojke berättar eller anteckningar om ett borgerligt förnuft av Jan Myrdal är en trevlig bok, massa nostalgiska bilder. Myrdal har haft ett stort rum i sin villa fullt med ihopbyggda maskiner av Meccano.

8 kommentarer:

znogge sa...

Själv hade jag inte Meccano men min kusin hade och vi byggde ofta med det! Där var det minsann inget fel på kreativiteten :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag och min bror fick alltid likadana saker :)

Decdia sa...

Även vuxna pojkar har leksaker. :)

Hanneles bokparadis sa...

Decdia, inte alls ovanligt :)

MissMagic sa...

Åh härligt med secondhand fynd! :) Aldrig haft ett meccano själv med det verkar coolt :)

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, väldigt kreativt :)

Petter Malmberg sa...

Myrdals Meccano-bok är rolig. Jag gillar när hans vän jämför honom med herr Padda från Det susar i säven.

Hanneles bokparadis sa...

Petter, lite orättvist :) Visst är boken fin!