Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 januari 2016

Mapp and Lucia i svtPlay igen

Se: Mapp and Lucia av författaren E.F. Benson, 1920-talets England.
För 30 kronor per del hittade jag samlingen av E.F. Bensons (1867-1940), berättelser om Mapp and Lucia i övre medelklassen som kivas i den idylliska kuststaden Tilling (totalt 632 + 665 sidor för 60 kr). Lämpligt att läsa något kapitel då och då när andan faller på.

8 kommentarer:

https://blog.christinakarlsson.se/ sa...

Å, tack för filmtips, kollade lite hastigt och min nyfikenhet blev väckt.

Ha det fint!
och god fortsättning!
Kram

Hanneles bokparadis sa...

Christina, brittisk humor när det är som bäst :)

znogge sa...

Vilket fynd!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, perfekt för oss anglofiler :)

Veiken sa...

Oj, har aldrig hört talas om Mapp och Lucia. Säkert trevlig läsning!
Svar: Nej, jag skulle aldrig sjunga inför publik. Dom hade gått omedelbart. Jag skulle inte ha några problem med att förläsa eller prata inför publik om jag var förberedd!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, men nu kan du se dem i svt!

Mrs Calloway sa...

jag hade inte hört talas om dem när du tipsade om dem en gång för något/några år sedan. nu vet jag bättre! säg inte att du hittade böckerna i mataffären...

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, böckerna hittade jag på nätet, filmerna går igen på svtPlay.