Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 februari 2016

labyrint på film

När jag ser brittiska deckare, tittar jag noga på de vackra trädgårdarna. Unge kommissarie Morse visade en fantastisk labyrint - och jag kan inte komma på, i vilken trädgård i England: HÄR. Har fått tips om att detta kan vara Traquair maze, Skottland.

7 kommentarer:

znogge sa...

Labyrinter är verkligen spännande!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vågar inte gå in i dessa stora...

lavendia sa...

Överhuvudtaget är det fint i England. Vilka vyer, man ser hur långt som helst.
Jag såg Monty Don i Italien där han också snurrade runt i en labyrint. / Britt

Hanneles bokparadis sa...

Lavendia, verkligen fint i Emgland, jag har fått tips att denna labyrint skulle kunna vara Traquair House i Skottland.

Freja sa...

Jag såg det avsnittet med sonen och började fundera på om vi inte kan göra en labyrint av vår lilla trädgård ;-)

Sara Pepparkaka sa...

Jag är inte så trädgårdsintresserad annars, men en labyrint skulle jag kunna ha.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, labyrinter kan man göra av olika material :)

Sara, jag är väldigt intresserad av trädgård.