Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 mars 2016

hittade hos mamma

Förra veckan läste jag en gammal bok Days in Lakeland. Past and Present (1929) av E.M. Ward med kartor och femton fina svartvita foton och underbara beskrivningar om det vackra landskapet i Nordöstra England (north east Lake District). Hos mamma hittade jag en fin pennask med vackert landskap om Lakeland.

11 kommentarer:

znogge sa...

Ibland finns liksom guldkornen där!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tänk att jag precis läst om detta vackra landskap :)

lavendia sa...

Det var lustigt! Jag hittar mest böcker hos min mamma. / Britt

Hanneles bokparadis sa...

Britt, mina mammas böcker har jag redan släpat hem till mej :)

Ylva sa...

Vilket sammanträffande! Fin bok och jättefin ask.

Ingrid sa...

Det var en verkligt fin bok. Jag är avundsjuk! Svartvita bilder ... en helt annan atmosfär.

Hannele på Hisingen sa...

Ylva, asken får bo i min bokhylla.

Ingrid, verkligen, en fin tid innan motorvägar... innan bilar.

Mrs. B sa...

Roligt med en pennask. Är det akvarellpennor månne? Till the Lakeland district kom ju (fortfarande?) både författare och konstnärer så det passar ju bra.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs. B, färgpennor, inte så många kvar...

Mrs Calloway sa...

fina fynd! duken ser hemvirkad ut också?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, min mor är duktig på att sticka och virka.