Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 maj 2016

så många bra böcker - hett i hyllan #16

Den ena har jag läst i bästa sällskap - den andra har jag glömt.

Veckans inlägg i Monikas Hett i hyllan där man bekänner sina hyllvärmare.

14 kommentarer:

Monika sa...

Livet enligt Fikry har jag också köpt, tycker den verkar väldigt bra :)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, jag tror på den :)

znogge sa...

Alfons Åberg läste vi i parti och minut när barnen var små. Självklart finns de kvar på hyllan!

Jag behöver faktiskt verifiera hos dig också noterade jag nu!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, konstigt, för jag tillåter alla att kommentera...

ingersord sa...

Alfons är ett måste. Den läste jag för våra barn och nu för barnbarnen. Den andra boken har jag inte stött på....

Hanneles bokparadis sa...

Inger, Livet enligt Fikry är ganska ny.

Robert W sa...

Fantomen var ett kul val!

Robert W sa...

Hannele, man behöver inte verifiera hos dig. Visserligen efterfrågas att man ska bevisa att man inte är en robot, men man kan strunta i det och skriva ändå.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, så är det nog om man är inloggad.

C.R.M. Nilsson sa...

Livet enligt Fikry skulle jag vilja läsa. Den verkar riktigt bra :)

Tredje året i Hjo sa...

Heja Alfons! Man får hoppas han inte skrämmer för många barn bara.

Hanneles bibliotek sa...

C.R.M. Nilsson, det tror jag också.

Hjo, det tror jag inte...

BP sa...

Gud så duktig du är. Den samlingen had jag aldrig fått ihop. Å Alexander McCall Smith - är det inte han som skrivit böckerna "The No. 1 Ladies' Detective Agency" som utspelar sig i Botswana!? Har läst alla dessa böcker och älskad dom. Även tv-serien var bra.

Hanneles bokparadis sa...

BP, Alexander McCall Smith har skrivit dem, jag gillade också serien, goa skratt.