Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 juli 2016

Emily Dickinson skrev i hemlighet

Lyrikvännen 3/2016 innehåller både essä om och lyrik av Emily Dickinson (1830–1886).
Håkan Sandell introducerar den irländska poeten Caitríona O’Reilly och annat.

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

måste läsas! tack för tips!

Days by Johanna sa...

Tror sambon hade blivit glad om vi bara gift oss i rådhuset, men jag vill så gärna ha det i kyrkan, så han gör det för min skull :)

MissMagic sa...

Emily Dickinsons poesi är underbar!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, lite nytt om henne.

Johanna, bra om båda blir nöjda :)

Miss Magic, verkligen!

znogge sa...

Tack för tipset :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, lyrik passar till sommaren :)