Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 januari 2017

namnsdagstulpaner från min mor

Hannele har namnsdag den 5 januari. Jag fick vårens första tulpaner av min mor, jag fick köpa dem själv för min mor har svårt för trappor.

11 kommentarer:

znogge sa...

Grattis på namnsdagen några timmar i förskott. En bukett tulpaner är alltid trevligt att få!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tack, man ska ta vara på alla tillfällen att fira! ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Grattis! Somn tur är måste man inte ha bemärkelsedag för att köpa tulpaner!

KajsaLisa sa...

Har tulpanerna kommit, första vårtecknet, behöver det nu.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, tack, det underlättar med namnsdag :)

KajsaLisa, jag köpte även en semla!

Mrs Calloway sa...

haha, temlorna var här redan före jul. skandal, egentligen.
jag köpte verkligen ingen.
grattis på namnsdagen!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, tackar! Och jag köper inga konstiga ting med sylt eller choklad...

Veiken sa...

Åh tulpaner. Det luktar vår. Grattis på namnsdagen!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, tack, vet inte om de luktar...

Carita Liljendahl sa...

Tulpaner är härliga - ger alltid en föraning om våren!

Hanneles bokparadis sa...

Carita, de piggar upp!