Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 juli 2017

fyrar à la Jeanette Winterson i svtPlay

Missa inte Sofie Livebrants tolkningar av Jeanette Wintersons texter, se: HÄR.
Sofie Livebrants musikprojekt tar oss till havet och några av de fantastiska fyrarna som kantar kusten i Skandinavien och Skottland. Platser som med sitt utsatta läge och atmosfär ger musiken en ny dimension.
Bild på Cape Wrath, fyrplats där Jeanette Wintersons Fyrväktaren utspelar sig. Robert Stevenson konstruerade, släkting till författaren Robert Louis Stevenson.

2 kommentarer:

Bosse Lidén sa...

Jag älskar fyrar så frågan är om jag ska satsa på det. :)

Hanneles bokparadis sa...

Bosse Lidèn, jag tyckte mycket om programmet ❤️