Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 november 2017

vi julnjutare ❤️

Ingen stress i december, bara njutning, smutta på glögg, läsning av Amelia Jul, som har blivit en trevlig tradition. Annars finns det ju en uppsjö av jultidningar; julpyssel, julbakning, julantikviteter, julmat och annat trevligt. Hemma hos oss har vi finskt och brittiskt och italienskt och lite knytkalas.

6 kommentarer:

znogge sa...

Det låter bra att slippa julstressen för helgerna ska vara en tid av gemenskap tycker jag.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, därför börjar vi läsa jultidningar redan nu :) ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Knytkalas är sympatiskt, det har vi för sällan!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, vid knytkalas får alla smaka lite av varandra, få med sin älsklingsrätt - och ingen behöver stöka ensam i köket.

violen sa...

Bara tokgillar ditt inlägg! Blev sugen på lussekatter idag, mycket för tidigt. Sen visar det sig att dottern känner samma!
Jag är bara rädd att jag ska missa några litterära julkalendrar, i fjol var det flera som gick mig förbi.

Hanneles bokparadis sa...

Violen, vi har ibland ätit lite julmat på sommaren, man kan ju inte äkta ett helt år! ❤️