Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 februari 2018

mina torsdagar - helgfråga

Vi bor nästan som i hobbits stuga på Idre Fjäll.
Min tur att laga mat, gör det enkelt med pizzan,
mina hemmagjorda köttbullar en annan dag.

Recensioner på instagram, undrar Mia?
Jag läser hellre bloggar och visar egna bokbilder i min bokblogg.

Bonusfråga: vad gör jag torsdagar? Tittar gärna på Antikrundan.
Mias Helgfråga

29 kommentarer:

[Anna] sa...

vad mysigt att vara i Idrefjäll :)

Mia Eggimann sa...

Men så mysigt, då kan en pizza smaka bra. Tur du gillar bloggen bäst.

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] mysigt med tre generationer ❤️

Marie, mycket mat och mycket frisk luft :)

Monika sa...

De där pizzakiten är inte dumma alls :)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, det kommer jag göra igen :)

Bokdamen sa...

Låter mysigt med Idre.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, mycket snö och sol.

Boklysten sa...

Pizzakit är perfekt när man vill ha nånting snabbt, enkelt och gott.

znogge sa...

Är man på semester så ska man göra det lätt för sig på matfronten!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, verkligen!

Znogge, precis, sonen och svärdottern har gjort massa gott i förväg.

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag läser också hellre bloggar.
På Instagram vill jag ha ett snabbare flöde.

Robert W sa...

Antikrundan är väl bra, så länge ordet inte används av yngre personer om jag tar en promenad ;)

Hanneles bokparadis sa...

Freja, så är det.

Robert W, man är inte äldre än man känner sig, säger svärdottern :)

Annette sa...

Det där ser ut att bli gott :) Hemmagjorda köttbullar låter ännu godare. Särskilt om det är med potatis, brunsås och inlagd gurka.

Bloggar är mycket roligare att läsa än Instagram, men de flesta verkar fastna för Instagram, om man ser till antalet följare.

Hanneles bokparadis sa...

Annette,Q ikvqäqlqlqqq qqqbqqjuder ungdomarna på mandelpotatis ❤️

Mrs Calloway sa...

nej, inte Instagram. Fram för bloggen!

tre generationer i Mälarhöjden också

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, trevligt det låter med tre generationer!

Ewa K sa...

Antikrundan gillar jag också. Spännande att se alla "dyrgripar".

Sara Pepparkaka sa...

Härligt med fjällen! Vi ska åka till fjällen på sportlovet, jag hoppas det blir kul!

Hanneles bokparadis sa...

Ewa K, visst lär man sig en hel del.

Sara, härlig variation till vardagen!

Lena sa...

Jag föredrar också bloggar.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, jag kommer att fortsätta med min bokblogg.

Åsa sa...

Läser också hellre bloggar och visar egna bokbilder bokbloggen. Har ju heller inte Instagram eller sån smartphone, inget jag vill ha heller, så det är helt ok. :)

FrökenChristina sa...

Antikrundan är ett måste.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, jag har iPad men inte så förtjust i instagram.

Fröken Christina, visst lär man en hel del.

Johannas deckarhörna sa...

Om jag ska läsa något längre om en bok gör jag det helst på en blogg. Visst vill man se antikrundan!

Hanneles bokparadis sa...

Johanna, jag gillar bokbloggar ❤️

Annas Fotnoter sa...

Jag håller mig nog också till bokbloggar. På Instagram ligger ju egentligen fokus på bilden, inte på texten och då försvinner lite vitsen med en recension...

Hanneles bokparadis sa...

Anna, kanske Instagram passar bättre för matbilder...