Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

31 maj 2018

början och slutet - olikhet

En fin film om turnén Don't look back när Bob Dylan turnerade i England 1965, början på en lång musikkarriär. Inte konstigt att Dylan ibland blev trött på journalister - som inte lyssnat på hans musik och ställer dumma frågor.
Slutet på det långa äktenskapet mellan Engdahl och Witt-Brattström, fast det är bara Ebba som skriver om förhållandet, Horace skriver om livet.
En speciell affär i London; The World's End.

"Det är student för elever och slutet på deras gymnasietid. Veckans olikhetsutmaning handlar om dessa två ord, början och slutet, och de går att tolka på flera olika sätt", Enligt O.

4 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

tror att jag ska läsa om Engdahls och Ebbas böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, väldigt olika men läsvärda.

enligt O sa...

Blir sugen på att åka till London!

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, till London vill jag alltid åka! ❤️