Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 augusti 2018

Marcel Proust - A Graphic Novel

In Search of Lost Time: Swann's Way - A Graphic Novel av Marcel Proust, en sån vacker spännande bok. Sara Danius skriver att en behöver inte läsa hela Proust från pärm till pärm, öppna några sidor och bara njut.
På spaning efter den tid som flytt av Proust har kommit ut i tre delar på svenska med Stéphane Heuets illustrationer.

13 kommentarer:

znogge sa...

Det kan nog vara lagom att njuta i mindre portioner!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, Proust passar bäst i mindre portioner!

Mösstanten sa...

Så fint! Att kunna få små delar på detta viset.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Sara Danius rekommendera njuta av Proust i små delar.

Veiken sa...

Oj jag kan inte tänka mig att bara läsa lite här och där i en bok. Om jag inte orkar så får det vara....Då tar jag en annan bok.

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, vissa böcker är så att det funkar utmärkt... bara känna stämningen, njuta av språket.

Ama de casa sa...

Inte en författare som lockar mig. Men vi är ju alla olika :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, kan man ha en åsikt utan att ha läst själv.... :)

Rak i ryggen sa...

Har hört Leif GW Persson säga samma sak. En bra ursäkt för att köpa på sig fler av de där linnebanden på Bokbörsen :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, har inte läst hans böcker :)

incitamentet sa...

Vilket bra och smart sätt att introducera Proust på svenska! Grafiska noveller är underskattade och jag funderar starkt på inköp nu.

Hanneles bokparadis sa...

så sant, biblioteket har också mycket, många klassiker finns som serier,

Hanneles bokparadis sa...

incitament, Carina Burman har skrivit en intressant bok om Sapfo - jag lyckas inte kommentera hos dig