Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 augusti 2018

tio snabba augustifrågor

hittade jag hos Johanna:
Nya höstböcker eller hyllvärmare? är väldigt förtjust i hyllvärmare också.
Kräftor eller surströmming? havskräftor, har ätit surströmming tre gånger.
Läsplatta eller fysisk bok? fast gillar att läsa min lilla iPad i skymning.
Svenska författare eller utländska? gillar båda men läser mycket översatt.
Bullet journal eller vanlig kalender? vet knappt vad det är....
Crimetime Göteborg eller bara Bokmässan? mycket bra händer i min stad.
I soffan: Netflix eller vanlig TV? Svt och svtPlay har mycket bra filmer.
Deckare eller feelgood? är dålig på deckare, håller på att lära mig.
Äppelkaka eller blåbärspaj? finsk blåbärspaj på vetedeg är mums!
Nytt från bokaktuella Stephen King eller Bengt Ohlsson? inte läst någon, än

16 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Finsk blåbärspaj??

Hanneles bokparadis sa...

Marie, görs av vanlig vetedeg - i stället för typ smulpaj, mums ❤️

znogge sa...

Blåbärspaj är väldigt gott! Men även äppelpaj är mumsigt :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en tackar inte nej till någondera :)

Klimakteriehäxan sa...

Haha då är vi två som inte är bekanta med bullet journal!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, inget jag har saknat

Bokdamen sa...

Blåbärspaj är gott, åt det för några dagar sen, i Finland. Men tror inte att den var på vetedeg men den var supergod! Äppelpaj är också gott, äppelkaka var det länge sen jag åt.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, vi gjorde äppelkaka på egna äpplen häromdagen, med egen vaniljsås, mums.

Nilmas Bokhylla sa...

Den här får jag nog svara på själv!

Hanneles bokparadis sa...

Nilma, det tycker jag att du kan göra.

Boklysten sa...

Oj vad sugen jag blev på riktigt finsk blåbärspaj!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, visst är det gott! ❤️

Paula sa...

Min favorit är "mustikka-rahkapiirakka", kvargpaj med blåbär, finns inget godare.

Hanneles bokparadis sa...

Paula, kvarg använder jag på påsken med russin och pressad citronsaft.

Johannas deckarhörna sa...

Roligt att läsa dina svar! Ha en fin helg 😊

Hanneles bokparadis sa...

Johanna, kul att du hittade på roliga frågor :)