Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

31 augusti 2018

Under Milk Wood by Dylan Thomas

Intill mjölkhagen (Under Milk Wood) av Dylan Thomas - Bob Dylans idol. Pjäsen hade urpremiär för BBC 1954 och filmatiserades 1973, skulle vilja se den, hittade med Richard Burton: HÄR.

8 kommentarer:

Nilmas Bokhylla sa...

SV: Ja, en iPad är ju inte alls samma sak men kul att du gillar den :)

Hanneles bokparadis sa...

Nilma, jag har många valmöjligheter i iPad, även med e-böcker, söka främmande ord och sånt.

znogge sa...

Obekant för mig även om namnet är bekant.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, berömd i Wales.

Rak i ryggen sa...

Härligt giftermål mellan mjölk och hage! Har inte läst författaren.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, kanske inte så känd i Sverige längre.

Rak i ryggen sa...

Upptäckte nu att det är han som skrivit "Rage, rage against the dying of the light." Den dikten har jag inte missat.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, jag får fundera lite...