Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 september 2018

bra pocket - helgfråga

Har du något tips på en bra pocket? undrar Mia i Helgfrågan.
En familjeflickas memoarer av Simone De Beauvoir ska jag köpa,
annars finns den på biblioteket.
Bonusfråga: Vad ska du hitta på i helgen? Läsa, rösta.
Mias Helgfråga

13 kommentarer:

Sara Pepparkaka sa...

Ja, läsa ska väl jag också i helgen, men det tänkte jag inte på att skriva i mitt inlägg.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, mysigt när en har tid att läsa.

Bokdamen sa...

Ja läsning blir det i helgen. Och röstning. Trevlig helg!

Mrs Calloway sa...

läsning är en självklarhet liksom röstning. En familjeflickas memoarer har jag läst, men finns den i pocket ska jag köpa den

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, önskar detsamma.

Mrs Calloway, pocket passar utmärkt i min samling.

Klimakteriehäxan sa...

För mig mindre helgläsning, mer städning tror jag. Och ett kräftkalas!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, så trevligt! ❤️

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har redan förtidsröstat då vi ska flytta hela helgen Tack för tipset.

Mia Eggimann sa...

Jag har röstat, et där var ingen bok jag känner till får kolla upp detta.

Lottens Bokblogg sa...

Rösta blir nog svaret för många :-)

Hanneles bokparadis sa...

Freja, lycka till med flytten.

Marie, Simone De Beauvoir har skrivit en hel del.

Lotten, det får vi hoppas :)

Åsa sa...

Ja pocketböcker går ju att låna på biblioteket också. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, toppen :)