Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 november 2018

läskigheter

Baka Zombie cupcake, tillåtet att leka med maten.
75 småkryp att sticka och virka av Lesley Stanfield med roliga idéer när man vill duka till Halloween, kanske bearbeta sin rädsla för spindlar.
Den magiska kokboken, en favorit är ögonmuffins.

Night of the living dead, amerikansk långfilm från 1968. Efter ett utbrott av radioaktiv strålning vaknar plötsligt liken på en kyrkogård till liv, och de hungrar efter människokött. I ett försök att skydda sig mot de levande döda tar några personer sin tillflykt till ett ödsligt beläget hus, men hotet kryper allt närmare. Se HÄR.
Lyran är positiv till firandet, önskar bara konsensus kring när det ska firas, veckans tema handlar om läskigheter i olika former, välj texter, filmer, TV-serier, musik, konst eller vad ni nu kan komma på. Berätta om tre läskigheter!- i USA firas Halloween alltid den 31 oktober.

14 kommentarer:

Mösstanten sa...

Alltid bra med lite otäcka och äckliga tips! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, lagom är bäst ;)

Annas Fotnoter sa...

Läskiga tips! Själv är jag ohälsosamt lättskrämd och gillar inte alls Halloween!

Znooge sa...

Själv är jag inte så road av Halloween så jag hoppas att vi slipper besök ;-)

Klimakteriehäxan sa...

Avstår.

Joelinda sa...

Den magiska kokboken ser ju kul ut! (Men jag tror inte jag skulle använda den; vi firar inte halloween även om jag tycker det är rätt roligt.)

Hanneles bokparadis sa...

Anna, en kan inte gilla allt.

Znogge, du får baka egna spindelbullar ❤️

Klimakteriehäxan, alla kan inte vara barnsliga :)

Joelinda, kokboken är fin, hittade den i Science Fiction-bokhandeln.

KajsaLisa sa...

Filmen lär vara en kultklassiker i zombiekretsar. Här är den inklippt i en rockvideo med horrorpunkaren Wednesday 13 :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, du vet mer än jag, låter passande :)

Evelina Nilsson sa...

Fränt att sticka och virka småkryp!

Hanna sa...

Småkrypen känns lagom otäcka för min del. Fast barnen gillar Halloween!

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, jag har boken men inte börjat än!

Hanna, jag tackar inte nej till en Hallweenfest!

Åsa sa...

Kul trio! För mig som börjat sticka och virka igen låter ju krypen rätt lockande, applicerat på något användbart plagg kanske... tål att tänka på. Night of the living dead blir jag också rätt sugen på att se, såna gamla (den där nästan jämngammal med mig) filmer är så underhållande. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, som smycken, knappar, borde testa.