Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 november 2018

julkalender och Fazer - helgfråga

Har någon adventskalender? undrar Mia i Helgfrågan? Jo, jag har köpt till barnbarn, både Mumin med 24 små böcker och stv:s julkalender.

Bonusfråga: Choklad eller chips? En bit Fazer Blå, engelsk vinägerchips
Mias Helgfråga

29 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag gillar också vinägerchips, mums.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, visst är det gott.

Bokdamen sa...

Är väldigt förtjust i choklad, chips äter jag nästan aldrig.

Hannas krypin sa...

Hellre choklad än chips säger jag. :-)

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag äter lite av allt, rotsakschips är gott.

Hanna, kanske choklad är lite godare :)

Zelly sa...

Fazer blå är inte helt fel :)

[Anna] sa...

Mumin adventskalender, den måste jag spana in! :)

Hanneles bokparadis sa...

Zelly, Fazer är en klar favorit ❤️

[Anna] Mumin hittade jag på Bokmässan :)

Klimakteriehäxan sa...

På novemberbesök i Helsingfors köpte jag Fazer-kalendrar till ungarna! Och något litet extra till mig själv ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det låter gott och trebligt.

znogge sa...

funderar på om lilla S ska få en kalender eller det får vänta... Choklad gillas :D

Mösstanten sa...

Min äldste son som är utvecklingsstörd har alltid SVT:s julkalender och programmen på tv ska han se. 90-procentig choklad får det bli för mig. Muminkalendern ser jättefin ut.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, du kan ju göra en egen kalender.

Mösstanten, jag tycker fortfarande om svt:s julkalender, maken ser också, ibland med barnbarn.

Ama de casa sa...

Hmm... Undrar om jag inte ska ta och införskaffa en chokladkalender? Fast chokladen i den brukar inte vara så jättegod när jag tänker efter... :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, nu finns det riktigt lyxiga chokladkalendrar.

Jokke sa...

I Finland säljäs också Mumin julkalender med smä figurer. Jag tycker inte om kalender med choklad, men Fazer blä smakar bra.

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, de billiga chokladkalendrarna är inte goda, Fazer är bäst ❤️

Evelina Nilsson sa...

Kul med Mumin-kalender!

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, fina små böcker till barnbarn varje dag!

wiolettan sa...

Ännu har jag inte köpt någon adventskalder, men det blir säkert, 2 st.
Choklad älskar jag, helst mörk.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, det mörka är godast.

Sara Pepparkaka sa...

Fazers blå är verkligen en delikatess!
Det fanns inga adventskalendrar med småböcker när jag sökte kalendrar åt mina pojkar förr i tiden. Men det är ju en lysande idé!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, jag hittade denna på Bokmässan och passade på.

FrökenChristina sa...

Kusinbarnet får en pixikalender. Mumin verkar inte ha funnits här. Det får bli nästa år. Läskalendrar till småbarn är kanonsmart.

Hanneles bokparadis sa...

Froken Christina, väldigt populärt, förra året hade barnbarn Mamma Mu.

Åsa sa...

24 små böcker, så mysigt! <3

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, mycket uppskattad :)

Sara sa...

Mina barn kommer säkert ha vanliga chokladkalendrar (det är nog bara barn som tycker att den chokladen är god). Tidigare år har vi bl.a. haft en pixikalender.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, våra barnbarn får inte äta godis än.