Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 november 2018

snyggaste omslag - kulturkollo

Påfåglar är jag svag för, köpte dessa tre bara för omslaget, passar i ett slott.

Veckans utmaning på Kulturkollo är att visa tre favoritbokomslag och att berätta varför just de är favoriter.

18 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Intressant att de var lite grann som motsatsen till mina, om du förstår. Och att du köpte dem av den anledningen att du gillade omslagen. De är vackra.

Hanneles bokparadis sa...

Ethel, jag är ingen minimalist...

wiolettan sa...

Påfågeln har alltid fasinerat mig. Har haft nöjet att se dom i verkligheten, häftigt.
Fina omslag.
Trevlig kväll.

Hanneles bokparadis sa...

wiolettan, jag har även sett vit albino, väldigt vackra fåglar,
ha det bra.

Ela sa...

Gillar omslaget i mitten!

Hanneles bokparadis sa...

Ela, visst är den fin!

Helena (Kulturkollo) sa...

Å vilka vackra påfåglar, spännande också att du har en förkärlek för dem som gör att du samlar på dig böcker med sådana omslag, kan mycket väl tänka mig att du hittar intressanta nya böcker på det sättet.

Hanneles bokparadis sa...

Helena, alltid kul och intressant att ha ett tema.

Mari sa...

Påfugler er fantastisk vakre. Jeg skjønner godt at du falt for disse omslagene som er prydet med de flotte fuglene :)

Hanneles bokparadis sa...

Mari, jag blev glad när jag hittade dessa :)

Klimakteriehäxan sa...

Ja de där böckerna står det ju Hannele på, så att säga!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, eller hur ❤️

Ylva sa...

Påfåglar är fantastiska! Så fina omslag! (Själv försöker jag låta bli att köpa allt med får och höns på, men vi får mycket sådana prydnader eftersom vi har får och höns.)

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag förstår, alla har sina små svagheter.

Boklysten sa...

Påfåglar är fina!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, riktigt granna fåglar!

Mrs Calloway sa...

Byatt ser jättefin ut

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, verkligen, som ett konstverk.