Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 december 2018

julgranspynt för boknördar

Visst är Marias bokängel fin, bor i mitt bibliotek.
Hjärta, julgransgirlang och -bollar med ORD köpte jag hos: Jag Blommar.
Bokhjärtat passar perfekt i mitt lilla bibliotek (Marias foto på bollar).

29 kommentarer:

Ingrid sa...

Väldigt fina och originella- jag ska kika in på Marias blogg! Tack för tipset.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, man blir glad av Marias alster.

Maria sa...

Tack Hannele! Kul att du beställer och dessutom gör reklam för mig! ♥

Hanneles bokparadis sa...

Maria, finns ju ingen annan som är så kreativ och hittar på så roliga saker.

Monika Häägg sa...

Klart det skall vara "ord" i granen hos en boknörd...

Hannele på Hisingen sa...

Monika Häägg, eller hur :)

klok som en bok sa...

Kul idé!

Hanneles bokparadis sa...

Verkligen!

Ylva sa...

Oh, vad bollarna är fina!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, det tycker jag också!

Ela sa...

Oj vad fina! Om jag hade haft en gran vid jul så hade de varit givna.

Hanneles bokparadis sa...

Ela, dom är fina att hänga på en gren i vas också.

Metronyx sa...

Jättesöta, ja Maria är mycket begåvad och driftig. Tittar in till henne ibland och häpnar över hennes kreativitet.

Hannele sa...

Metronyx, visst är Maria väldigt kreativ!

Mrs Calloway sa...

jättefint, Hannele! jag ska köpa ugglor till min julgran i år

Hannele sa...

Mrs Calloway, blir också fint.

Veiken sa...

Både ovanligt och trevligt. Allt måste inte vara som det alltid har varit!

znogge sa...

Perfekta för dig och ditt bibliotek!

Mösstanten sa...

Så kul! Tittade in på hennes blogg. Vilket färgglatt hem! Och roliga saker hon gör. Mycket återbruk.

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, mycket vacker återvinning ❤️

Znogge, fint för dem som inte vill ha äkta plast!

Mösstanten, jag har köpte en hel del personliga presenter hos Maria.

Ama de casa sa...

Jag tyckte först att ängeln såg ut som en slips - såg liksom inte vingarna. Har nog inte fått upp ögonen ordentligt än :-D

Yasmine sa...

Tycker sån dekoration är superfint :D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, du får nog gnugga ögonen lite till :)

Yasmine, helt underbar återvinning ❤️

wiolettan sa...

Jättefin bokängel, har fått en finfin plats också.
Vackra och ovanliga julgransprydnader, passar toppen. Med ord på. originellt och trevligt.

Hanneles bokparadis sa...

wiolettan, om du klickar på länken så hittar du fina bollar av kartor.

Ylva sa...

Vilka fina bokpynt! Min kollega har gjort en pappersgran som står på vår utlåningsdisk på skolbiblioteket.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, sånt är så fint, kul med kreativa människor.

Maria sa...

Tack Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Maria, gillar det du gör ❤️