Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 januari 2019

det går bra med mina nyårslöften

jag utnyttjar mitt billiga gymkort och försöker äta nyttigt. Styrketräning med kroppen som redskap : över 100 supereffektiva övningar utan redskap av Ingo Froböse köpte jag för 39 kr, mina söner får låna den.
Lugnt med mitt blodtryck nu och sockret ok.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Men så bra! Lycka till!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, det är bara att fortsätta på den smala vägen!

Amanda (Swedish Passport) sa...

Heja heja! :D

Hanneles bokparadis sa...

Amanda, tack, kul att se att goda vanor ger resultat :)

znogge sa...

Vilken bra inledning på året då!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, nu är det bara att fortsätta!

Ama de casa sa...

Så duktig du är, och det måste ju vara inspirerande när resultatet av det blir så bra också - grattis till dom fina värdena!
:-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, uppmuntrande när slitet ger resultat :)

Veiken sa...

Vilka bra nyårslöften och att du håller dom.

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, min hälsa kräver att jag sköter mig.

Yasmine sa...

Vad härligt att det går bra! :)

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, hoppas ingen axelfraktur eller annat i år ::)