Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 januari 2019

Jila Mossaed från Svenska Akademien läser

Ny ledamot av Svenska Akademien Jila Mossaed, göteborgare, iransk-svensk författare, poet och läser sina svenska dikter; Vad jag saknades här.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Nytt namn för mig men alltid lär man sig något!

Mösstanten sa...

Det måste ha varit fint att lyssna till. Jag antar att hon läste på persiska. Blev dikterna tolkade också?

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ny börjar Akademin fylls på.

Mösstanten, Jila Mossaed skriver och läser på svenska, intressant tillskott till Svenska Akademien.

Ama de casa sa...

Jag kan tycka att det är konstigt att nån faktiskt VILL vara med i det gänget nu... Hoppas hon är vettigare än flera andra verkar vara...

Hanneles bokparadis sa...

Ama, lite så kan en ju tänka... men inte kan vi lägga ner verksamheten...

wiolettan sa...

Hörde det på TV och hon var ett nytt namn för mig, känner inte till henne. Kan bara hoppas att det blir bra.

Rak i ryggen sa...

Kul! Bra att du uppmärksammar, jag har fortfarande inte lärt mig hennes namn.

Hanneles bokparadis sa...

wiolettan, Jila Mossaed kommer att vara ett bra bidrag till Akademien.

Hanna, namns är svårt för mig.