Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 mars 2019

glutenfria LCHF våfflor

Vår dotter gör goda gluten- och laktosfria våfflor med nötsmak. Servera med räkor/lax, bacon och lingon eller fruktsallad.Bara fina råvaror, som man mår bra av, servera med frukt och grädde.

15 kommentarer:

Ingrid sa...

Så bra! Jag ska skicka receptet vidare till en god vän som är glutenallergiker! Tack! (Och dessa våfflor är ju goda för oss andra också!)

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, dessa är hälsosamma och mycket goda.

Marie sa...

Mums! Inser att jag inte hunnit äta lunch ännu.

Nattens bibliotek sa...

Vad gott det ser ut.Blir nog våfflor i helgen.

Hannele på Hisingen sa...

Marie, våfflor är den bästa lunchen.

Bokstöet, man kan ha både till förrätt och efterrätt.

Boktokig Eva Boström sa...

Det lät jättegott!!!

Hanneles bokparadis sa...

Boktokig, både nyttigt och gott.

Evalinn sa...

Ser smaskigt ut! :-)

Hannele på Hisingen sa...

Evalinn, eller hur, man kan göra precis efter egen smak.

Znogge sa...

Bra att det finns alternativa recept!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, riktigt nyttigt, exempelvis med frukt!

Mösstanten sa...

Tack för receptet! Allt som är gott och kan få oss att må bättre är välkommet.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, dottern lagar så god hälsosam mat ❤️

Ama de casa sa...

Åh vad länge sen jag åt våfflor! Sååå gott! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, lätt att laga även hos er :)