Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 april 2019

British Rail - veckans minsta fynd

Klart att en sån här liten nostalgisk bokpärla får plats i min bokhylla.

10 kommentarer:

Christina Karlsson sa...

Den känner jag inte till..
Christina

Hanneles bokparadis sa...

Christina, så förvånad jag bir... trodde fanns i alla bokhyllor.

Znogge sa...

En bok kan man alltid trycka in ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och bläddra i :)

Ama de casa sa...

Hmm... På bilden ser det ut som den bara nästan får plats. Står ju och balanserar på kanten där... ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, ville bara visa dig det fina omsaget :)

Klimakteriehäxan sa...

Tror jag glömt påpeka att jag gillar din (relativt nya) header!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, headern är förra söndagens cykeltur till havet!

Mösstanten sa...

Hade nog passat min tågtokige släkting.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag är inte tokig - men något speciellt med tåg; skön resa med en god bok och bra utsikt.