Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 april 2019

gult - omslag

* Män förklarar saker för mig av Rebecca Solnit.
* When I hit you av Meena Kandasamy.
* Rosor och lögner av Oscar Wilde.
* Stjärnans ögonblick av Clarice Lispector.
* Ragga som du shoppar av Lin Jansson.

Eftersom det är påskveckan så är det väl självklart att temat får bli nånting som har med påsk att göra och då fick det bli, föreslår Boklysten.

10 kommentarer:

Mösstanten sa...

Påskens färg är framförallt gult.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, och lila i kyrkorna.

Lena sa...

Finns ju hur mycket gula omslag som helst. Blev förvånad hur många som fanns i mina hyllor :)

Hanneles bokparadis sa...

Lena, vissa är lite åt orange hållet... tog inte med dem.

Ett mystiskt bibliotek sa...

Har inte läst någon men blev nyfiken på rosor och lögner. Har du läst den? Är den bra i så fall? :)

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, ja, Oscar Wilde är bra.

Åsa sa...

Milda gula nyanser. Rosor och lögner kände jag inte till av Oscar Wilde, gammalt fast nytt för mig. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, omöjligt att ha koll på allt :)

Klimakteriehäxan sa...

Saknar Klimakteriehäxan ... knallgul ... :-D

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, glömde :)