Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 juni 2019

bokcirklar - helgfråga

Vad tycker du om att läsa böcker i bokcirkel? undrar Mia i Helgfrågan:
jag är med i en finsk bokcirkel, tvingar mig att läsa finska böcker, roligt.

Bonusfråga: Grilltips? Själva grillar vi sällan, sonen bjuder ibland, lagar fin mat ute med Muurikka, jag gillar olika grönsaker på spett, korv, allt.
Mias Helgfråga

12 kommentarer:

Bokdamen sa...

Trevligt med bokcirklar. Jag är dålig på att grilla, men grönsaksspett kan vara gott.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, vi grillar inte ofta men sönerna bjuder ❤️

Mrs Calloway sa...

jag grillar inte, men ibland grillar barnen det vid havet.
läsecirklar är toppen

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, barnen får bjuda på grillat där de vill.

Mia Eggimann sa...

Ja men att äta ute är så gott.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, familjen grillar och äter ute även på vintern.

Klimakteriehäxan sa...

Grillar sällan, men äter gärna om nån orkar fixa. Och då äter jag allt ... Bokcirkel blir det ännu mer sällan, läs aldrig. Har bara inte blivit.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag äter allt jag blir bjuden på :)

FrökenChristina sa...

Grillar gärna hela året. Gillar att det inte blir samma smak på maten.

Låter kul med en finsk bokcirkel. Fast då måste man ju kunna finska :).

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, vi grillar på skidresor.

Åsa sa...

"Nischade" bokcirklar av olika slag låter positivt. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, kan tänka mig att deckar-cirkel skulle passa några.