Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 juni 2019

en vecka med barnbarn - fem på fredag

1 Vad är något du köpte i måndags? ingenting, men gjorde matsäck och körde de två äldsta barnbarnen till ridskola, hämtade sonens katt till oss.
 .
2 Vilket väder hade du i tisdags? soligt ca +20°C, perfekt äta jordgubbar.
3 Vad gjorde du på lill-lördag i onsdags? åkte buss hem från dagis med barnbarn.
4 Hur firade du årets nationaldag igår torsdag? tittade när 6-åringen åkte karusell, hon valde en båt +30°C i skuggan på Hisingen.
5 Vad blir det för fredagsmys? ost, vin och fröknäcke på tu man hand med maken, barnbarnen är hos sina kusiner i natt.
Fem på fredag hos: ElisaMatilda.

13 kommentarer:

Marie i Skrifvarstugan sa...

Verkar ha varit en bra vecka för dig och fredagsmyset verkar inte så tokigt.
Ha en fin helg !

Ama de casa sa...

Vilken härlig vecka! Jag försökte tänka efter hur min var... Inte alls så lätt - tur man har bloggen :-D

Hanneles bokparadis sa...

Marie, en bra lite annorlunda vecka.

Ama, visst glömmer man fort :)

Paula sa...

Tiden går fort när man har roligt och trevligt sällskap. kanske skönt att som omväxling mysa med maken!

Hanneles bokparadis sa...

Paula, med maken kan jag ju mysa varje dag ❤️

Helén sa...

Det låter som en bra vecka och jag hoppas helgen blir minst lika bra!

Hanneles bokparadis sa...

Helén, tack, önskar dig detsamma!

Yasmine sa...

Så mysigt att umgås med barnbarnen! :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, en hel vecka! ❤️

Elisa sa...

Vilken vecka med barnbarnen! Verkar varit härliga dagar ni haft tillsammans. Hoppas det fläktade lite för 6-åringen i båten, puh för den värmen. :)

Hanneles bokparadis sa...

Elisa, jättefin vecka, nu är det svalare igen :)

BP sa...

En vecka med barnbarn! Ja, då har du inte haft tråkigt och troligen ingen lugn minut heller;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, sant, varken lugnt eller tråkigt :)