Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 juni 2019

Johan Brundin, Mattias Juhlin och jag en lördagsnatt

"Det är fredags- och lördagsnätterna som är värst. Först kollar jag på TV. Sen lyssnar jag på musik som gör mig svag och sensuell och tänker att jag kanske skulle gå ner på hörnet och sätta mig med främlingar. Jag tar på mig kjolen och sminkar mig. Efter det är hon elva och jag ringer till en väninna som inte är hemma." (sid 62)
Den korta novellen (Johan Brundin, Mattias Juhlin och jag en lördagsnatt) finns i Nej, det är en snöklump av Sara Villius. Novellen handlar om en ensam flicka som samlar på gamla kärleksbrev i en kasse.


Novell IV hos Ugglan:
4. Läs en novell med en veckodag i titeln.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Lite vemodigt. Hoppas hon kom ur sin ensamhet.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte riktigt... men brev hade hon som minne.

Ugglanoboken sa...

Har letat ett tag efter min veckodag i titeln, men har en på gång nu av Ivan Bunin, så tack för det tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, trodde inte att veckodag var så svårt att hitta.