Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 juni 2019

vår midsommar - fem på fredag

1 Hur skiljer sig ditt midsommarbord från ditt julbord? på julbordet har vi skinka och finsk morotslåda.
2 Hur firar du midsommar i år? med god mat och cyklar till havet för fika.
3 Kommer du dansa runt en majstång? inte i år; barnbarnen har pirat-kalas på en annan ö (dansande dockor på vårt berg).
4 Känns det som om halva sommaren gått? absolut inte; sommaren har nyss börjat och dröjer kvar till oktober här på Hisingen.
5 Har du någon midsommartradition? plockar 7 sorters blommor i vår egen trädgård.
Frågor hos: ElisaMatilda.

11 kommentarer:

Ett mystiskt bibliotek sa...

Underbart att kunna plocka sju sorters blommor i en egen trädgård. :) Och fika vid vattnet ser mysigt ut. Trevlig midsommar! :)

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, önskar dig detsamma!

Hanna sa...

Vilka fina blommor! Trevlig midsommar!

Paula sa...

Jag kan faktiskt känna lite att halva sommaren har gått, för blomningen är som intensivast just före midsommar och sen händer inte så mycket mer på den fronten. Dessutom börjar dagarna bli kortare...på tok för tidigt om du frågar mig. Men, eftersom jag är en höst-vintermänniska så gör det mig inte så mycket

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, en hel del trevligt växer på vårt berg, önskar detsamma!

Paula, jag har planerat så att vår trädgård är vackert även på sensommaren och på hösten.

Geddfish ♥ sa...

Härligt med blomster!
Här får du min bokmärkeslänk! https://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/06/bokmarken-vecka-25.html

Ama de casa sa...

Låter som en braig midsommar! Fortsätt så :-)

Znogge sa...

Eftersom jag inte gillar julmat så blir det inte godare på midsommar men det finns varianter :D

Glad midsommardag!

Hanneles bokparadis sa...

Gerd, finns en del i vår trädgård.

Ama, ljus och härlig sommarfest!

Znogge, du är inte så förtjust i midsommarmat heller...

Yasmine sa...

Låter som en väldigt trevlig midsommar :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, blir ju man man gör det till :)