Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 juli 2019

anglofiliskt loppisfynd upphängd

En duk kommer till användning, speciellt om det föreställer Cornwall. Virginia Woolf firade sina barndoms somrar i St Ives tills hennes mor dog. Hon berättar om det i Ögonblick av liv. Ugglan har besökt St Ives, se: här, jag med.

13 kommentarer:

Ugglanoboken sa...

Fina anglofila fynd! :-) Ögonblick av liv är verkligen intressant!

Mrs Calloway sa...

är du i Cornwall nu? hinner inte med...

Anna Amnell sa...

Ihanat kuvat jälleen!

Hannele sa...

Ugglan, verkligen!

Mrs Calloway, jag är hela tiden på Irland... fyndet gjorde jag i Göteborg :)

Anna Amnell, kiitos, lisää tulee Irlannin reissun jälkeen!

znogge sa...

Där var äldsta fröken med sambo för ett par år sedan och de var mycket nöjda med resmålet!

Hannele sa...

Znogge, det kan jag tänka mej!

Anna/notonmusic sa...

Söt duk! Nästan så man kan "läsa den" istället för morgontidningen :-)

Hannele sa...

Anna, eller hur!

Mösstanten sa...

Fina minnen från dina resor. Ha så trevligt på den nuvarande!

Znogge sa...

Vilket fint loppisfynd!

Christina Karlsson sa...

Vilken upplevelse, att resa i Virginia Woolfs fotspår!

Älskar att läsa sa...

Vilket fint loppisfynd :) Jag trodde att du var i England nu...

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, denna hittade jag på loppis i Göteborg.

Znogge, helt i min smak 🇬🇧

Christina, tidigare har jag promenerat efter Virginia Woolfs fotspår i London.

Helena, det är jag också, besokt St Ives idag... ❤️