Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 augusti 2019

The Book Title Tag

1. En titel som är din livs historia:
Hundraåringen av Jonas Jonasson.

2. En titel som beskriver en ultimat helg:
Lost London av Hermione Hobhouse.

3. En titel som beskriver ett äventyr du vill åka på:

Mitt livs långrodd - med roddbåt till Irland av Olle Carapi. 
.

4. En titel som du vill döpa ditt jobb till:


Muminmamman av Tove Jansson. 
.
5. En titel på ditt perfekta jobb:

Fyrväktaren av Jeanette Winterson.

6. En titel på en plats du vill besöka:

The Most Beautiful Universities in the World.
.
7. En titel som beskriver ditt kärleksliv:
Silverbröllopet av Maeve Binchy.

8. En titel som är en fråga du ställer dig själv:

Om sanningen ska fram av Elin Eldestrand.
.
9. En titel på ett kungarike du vill styra/det namn ditt kungarike skulle ha:
Konungens återkomst av J.R.R Tolkien.
.
10. En titel på ditt bandnamn.
Enhörningen av Eunice Horne.
Hittade hos: Vargnatt.

2 kommentarer:

Vargnatt sa...

Fint bandnamn! :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, något trolskt man blir glad av :)